Digitální garáž Google

Injekce znalostí digitálního marketingu od Googlu

Nejspíš jste již slyšeli o projektu od Googlu s názvem Digitální Garáž. Jedná se o projekt, kterým chce Google v ČR zvýšit vzdělanost v digitálním marketingu a vlastně zvýšit povědomí o fungování na internetu jako takovém. Projekt má podtitul “Pomáháme Česku růst” a je určen pro rozvoj byznysových aktivit na internetu, tedy k tomu, jak uspět v digitálním světě především z obchodního hlediska. Pochopitelně se v celém projektu Google z drtivé většiny zaměřuje na své sítě, aplikace a produkty, ale v žádném případě to není pouze prvoplánová vlastní propagace a vytváření klientely, veškeré informace jsou 100% relevantní, v praxi využitelné a reálně prospěšné. Níže se podíváme na to, co vše projekt obnáší a pro koho je určen.

Způsob výuky a testování

Projekt je koncipován do jednotlivých témat, k těm se dostaneme v další části. Každé téma obsahuje LEKCE, což je část kde vás Google vyučuje, počet lekcí v tématu je různý, dle obtížnosti tématu. Po výuce (tedy po každé lekci) následuje vždy krátký KVÍZ a po všech absolvovaných lekcích v tématu, souhrnný TEST.

Výuka probíhá formou videí, která jsou buď živá, tedy v nich vyučují reální lidé, k milému překvapení naši krajané, nebo animovaná. Videa můžete, pokud se cítíte, přeskočit a začít hned kvízem. Kvíz se skládá z několika otázek, kde má každá několik možností. Při nesprávné odpovědi víte okamžitě, zda jste odpověděli správně, nebo ne a můžete si hned odpověď opravit.

Test obsahuje větší množství otázek z celého daného tématu a to, zda jste odpověděli správně či špatně, se dozvíte až po odeslání celého vyplněného testu. Každopádně si nesprávné odpovědi můžete i přesto následně hned opravit a odeslat test ke kontrole znovu, a to tolikrát, dokud nebudete mít splněno.

23 témat

Digitální Garáž je poměrně hodně obsáhlá, obsahuje celkem 23 témat, která pokrývají veškeré základy moderního digitálního marketingu.

Témata digitální garážePo úvodní registraci vás čeká pár otázek, podle kterých vám systém sestaví výukový plán, tedy vybere témata, která se pro vás hodí na základě vašich odpovědí. Pokud chcete mít kompletní základy online marketingu, doporučuji si je projít všechna (tuto možnost máte i když vám je definován výukový plán kratší). Postupně se dostanete od “První kroky k dosažení úspěchu na internetu”, přes reklamy ve vyhledávání, základy analytiku, až po používání videa a expanzi do zahraničí.

Až absolvujete všechna témata, přijde na řadu velký závěrečný test, něco jako čtvrtletní písemka, který vás prozkouší ze všech témat.

Certifikát

Až se vám všechno podaří absolvovat a úspěšně projít i závěrečným testem, dostanete certifikát, že jste DG zdárně absolvovali. Jde sice jen o PDFko s logem, ale pokud jste témata prošli poctivě, hrdě si jej přidejte do CV, na Linkedin, nebo kam uznáte za vhodné, protože minimálně základní přehled o onlajnu už máte.

Reálný přínos

Reálný přínos garážeCelý kurz berte spíš, než jako reálné testování, jako jinou zajímavou formu výuky. Projekt je dle mého názoru určen všem, kteří jsou online marketingem nepolíbení, rádi by v něm našli uplatnění jako specialisté, ale nevědí jak začít — toto je ideální začátek. Především bych ale projekt doporučil také vlastníkům webů, e-shopů a všem, kteří specialistům zadávají své požadavky a pohledávají jejich služby. Budu jistě mluvit za všechny specialisty a pracovníky v digitálním marketingu, když řeknu, že budeme jen rádi, když budou zadavatelé mít alespoň tento základní přehled a budou tedy umět lépe vyjádřit, co chtějí, co očekávají a budou lépe chápat, co mohou a nemohou očekávat.

Pro zkušenější specialisty to také není k zahození, mohou si tak udělat alespoň pořádek ve všech těch nepřeberných možnostech onlinu:)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*