SEO jako multiobor UX driven
Moderní SEO je multiobor

Moderní SEO už není jen samostatným izolovaným oborem, který žije ve světě vyhledávačů, ale navazuje na další sousední obory a tyto obory se vzájemně propojují a ovlivňují. Proto pokud chcete řídit svoji viditelnost na internetu a myslíte to s optimalizací vážně, musíte o SEO začít uvažovat v souvislostech s PPC, UX, Copy, Analytikou, Grafikou a dalšími

10. dubna jsem na tematickém klubovém večeru WebTop100 – Moderní SEO přednášel právě o tom, jak takové uvažování o SEO jako multioboru vypadá a jak prakticky může fungovat. O příkladech samotného propojování s dalšími obory digitálního marketingu jsem už sepsal článek, který vyšel na webu Tyinternety.cz (odkaz najdete na konci tohoto článku), ale na klubovém večeru jsem zmínil pár věcí, které v uvedeném článku nejsou. A tak je pro ty, kteří se večera nezúčastnili, uvádím zde v tomto článku.

Milan Zeman na WebTop100 Moderní SEO

SEO jako posledňáček

Z vlastní zkušenosti vím, že SEO se ve firmách moc neřeší. Většina lidí mu nerozumí, a pokud už někdo trochu tuší o co jde, neví “jak se to dělá” a jaký to může mít efekt. V případech, kdy firma SEO nějak řeší nebo chce řešit, tak k němu přistupuje až k jako poslednímu článku celého digitálu. Až když ostatní kanály běží a fungují, dostává se řada i na optimalizaci pro vyhledávače. Je to škoda, protože takovým přístupem není využit plný potenciál synergie digitálního mixu firmy.

SEO jako multiobor - digitální synergie

Ideální SEO specialista

Jak vypadá ideální moderní SEO specialista, který bude schopen dělat správně to “Moderní SEO”? Pojmu-li to evolučně, tak mohu říct, jak určitě nevypadá, a tedy rozhodně to není pracovník IT. SEO už dávno nepatří pod obor IT, i když si to mnoho lidí dnes ještě myslí. Přestože jsou fáze, kde si SEO specialista potřebuje sednout s IT a řešit tyto fáze společně, rozhodně to už není majorita.

Tedy není to ITák, a není to ani analytik, ani matematik, marketér, studovaný absolvent, copywriter, ani někdo, kdo toho moc neumí ale na internetu najde všechno a je tam jako doma … jsou to totiž všichni tito zmínění v jednom! Ano, ideální SEO specialista musí být od každého něco.

Kdo chce dělat moderní SEO musí mít povědomí o sousedních oborech digitálu a alespoň základní přesahy do nich. A protože jsme v rámci onlinu stále v tom starém dobrém marketingu a zkrátka principy jeho základní teorie platí i zde, je nutné, aby měl i základní marketingové cítění.

Takového člověka pochopitelně hotového najdete těžko, ale ani si nemyslím, že to je cílem. Spíše hledejte někoho, kdo má k tomu potenciál, kdo má otevřenou mysl, miluje online marketing a splňuje alespoň část těch schopností, které jsem zmínil.

Ideální SEO specialista

Tipy pro firmy, které chtějí dělat moderní SEO

Vzdělávejte své SEO specialisty v sousedních oborech digitálu. Je naprosto v pořádku, když SEO specialista půjde na školení UX, PPC, Sociálních sítí, Webové analytiky, nebo Copywritingu.

Naslouchejte svým SEO specialistům. Až se začne z vašeho specialisty stávat ten superhrdina, až pochopí, jak nad SEO a celým digitálem přemýšlet a propojovat ho navzájem, naslouchejte mu.

Nechte SEO a Copy vzájemně dobře poznat svoji práci. SEO a Copy jsou neodlučitelá dvojka, a aby vám to propojování začalo co nejsnadněji a nejefektivněji, začněte těmito rolemi.

Dostaňte své marketingové kanály do synergie. Už jsme se naučili ovládat všechny kanály digitálního marketingu, teď je čas udělat další krok – a to dostat je do vzájemného souladu, do digitální synergie.

Tipy z online marketingu pro firmy

Celou moji prezentaci najdete níže, a v článku SEO jako multiobor na tyinternety.cz se dozvíte, jak přistupovat k propojování SEO s každým jedním dalším oborem.