skip to Main Content
Online Vs. Offline Copywriting

Online vs. offline copywriting

Ušetřilo by to spoustu času a práce. Vzít úspěšný online banner a vytisknout ho jako plakát do ulic. Nebo čtivý letáček o novém produktu přetvořit na landing page na webové stránky. Zkoušeli jste to někdy? A fungovalo to? Nejspíš moc ne. Chování čtenářů v online a offline světě se totiž výrazně liší. Copywriteři to moc dobře vědí a každý den s tím pracují. Proto jsem poprosil Lucku z textového studia COPYBARA, aby připravili a porovnali nejdůležitější rozdíly v online a offline copywritingu.

Rychlý a interaktivní online

Internet a jeho nekonečné možnosti… čtenáři stráví na stránce jen pár vteřin, než se rozhodnou, jestli zůstanou, nebo přejdou ke konkurenci. Jsou roztěkaní, skenují pohledem. Máte jen krátkou šanci zaujmout a přimět JE pokračovat ve čtení.

Každý text na internetu proto musí:

  • předávat nejdůležitější a nejlákavější informace hned na začátku
  • být dobře strukturovaný – obsahovat mezititulky, krátké odstavce, odrážky, obrázky či infografiky
  • sestávat z krátkých a jednoduchých vět
  • být prolinkovaný s dodatečnými informacemi nebo stránkami

Online prostředí nemá žádné geografické hranice. Váš příspěvek si může přečíst doslova kdokoliv. Musí se k němu ale nějak dostat.

Proto je v online světě nezbytné:

  • pracovat s analýzou klíčových slov a SEO
  • používat srozumitelný jazyk, aby vaše texty pochopil úplně každý

Jakýkoliv text zveřejněný na internetu také můžete analyzovat. Změřit, kolik přivedl návštěvníků nebo jak se na vašich stránkách chovali.

Pomalejší a detailní offline

Offline materiály jsou skvělým nástrojem při osobním kontaktu se zákazníky. Zajímavě pojatá cedule na ulici je přiměje vstoupit do vaší prodejny. Letáček či brožuru, které dostanou do ruky, si mohou opakovaně procházet a řešit detaily. Mají více času. A na rozdíl od online světa je nerozptyluje konkurence.

Proto mohou vaše offline materiály:

  • obsahovat více textu a detailních informací
  • mnohem více pracovat s výsledným grafickým vzhledem
  • logicky sledovat jednu myšlenku a vést čtenáře od začátku do konce

Naopak vás vůbec nemusí zajímat klíčová slova ani duplicita textů. Nevýhodou tištěných materiálů jsou bohužel velmi omezené možnosti analýzy jejich dopadu.

Online a offline copywriting mají přesto něco společného – prodejní psychologii. Každý text musí čtenáře zaujmout, vyčnívat, být srozumitelný a zaměřený na klientovy potřeby. Vždy by měl obsahovat přesvědčivou nabídku a výzvu k akci.

Chcete aby se vaše online i offline texty dobře četly a maximálně podpořily váš produkt? Nechte si je napsat od profesionálů.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Back To Top