Pokud jste někdy hledali dodavatele online marketingových, resp. digitálních služeb, je velmi pravděpodobné, že jste narazili v zásadě na 2 druhy prezentací těchto služeb. Jedna skupina dodavatelů, ať už firem či jednotlivců, má k jednotlivým službám vždy uvedenou i cenu, ta druhá skupina ceny uvedeny nemá. Která varianta je špatně a proč, si nyní blíže vysvětlíme.
Obsah
Univerzální cena
Máte-li alespoň základní pojem o tom, jak se realizují jednotlivé oblasti digitálního marketingu, mělo by vám být zřejmé, proč je naceňování služeb předem v tomto oboru, již ze samotné podstaty věci, naprosto absurdní. Pro ty, kdo s onlinem takovou zkušenost nemáte, to lze přirovnat například k nabídce služeb soukromé hospodyně, která nabízí také službu úklid domácnosti — a k této službě uvede přesnou cenu za úklid vašeho domova. Trochu zvláštní
že? To tedy znamená, že vás bude stát stejně úklid vily o 15 místnostech, a stejně tak úklid bytu 1+kk??? Cena buď rovnou počítá s velkými prostory a je pro byty příliš vysoká, nebo naopak je cena nízká a při zakázce vícepokojových domů nebude mít tato hospodyně radost (v nejhorším případě svou práci odflákne).
Rozsah je základ
Stejně jako v případě práce hospodyně, mohou mít zakázky realizované specialistou na online marketing různý rozsah. Tento rozsah často udává velikost webu klienta, ale nemusí tomu tak být vždy. Nemusíte vždy chtít propagovat pomocí PPC kampaní všechny své produkty/služby, nebo jste vytvořili novou sekci na webu a jen pro
tuto chcete provést SEO audit, na různých sociálních sítích budete také komunikovat jinak, a proto se můžete rozhodnout na jedné primárně propagovat jinou kategorii sortimentu, než na jiné, apod. Digitální marketing nabízí obrovskou flexibilitu a dokáže se přizpůsobit prakticky jakýmkoliv požadavkům zadavatele, a to co do rozsahu, tak intenzity kampaní, pokud má k dispozici skutečně profesionála. Proto není možné v tomto oboru nastavit předem univerzální ceny za služby.
Profesionální online marketér
Narazit můžete i na takové případy, kdy poskytovatel služeb uvádí cenu OD určité částky. Už nám to sice řekne více a dává to větší smysl, než předchozí případ, ale ze zkušenosti všichni víme, že v případě takto uváděných cen se téměř nikdy nedostaneme na spodní hranici, která je uvedena jako lákadlo, tedy to také nepovažuji za ideální řešení. Profesionální online specialista vám nikdy cenu neřekne předem, bez alespoň základní konzultace o rozsahu vaší spolupráce. Neříkám, že tam, kde ceny uvedeny jsou, jde vyloženě o podvod, ale něco bude špatně.
Existuje také varianta, kdy jsou dodavatelem uváděny hodinové sazby za využití jejich služeb. Toto už nechám k posouzení na vás:)
Ať se vám daří! a nekupujte amatérismus…