Recenze na školení linkbuildingu od Zdeňka Dvořáka
Recenze: Školení linkbuildingu od Zdeňka Dvořáka

Přestože dělám SEO už skoro 10 let a Zdeňka eviduju nějakých 8, tak jsem ještě na jeho školení nikdy nebyl. Viděl jsem řadu jeho přednášek na konferencích, četl jsem jeho články a roky ho sleduju na sociálních sítích a vždy jsem měl ve vzdělávacím to-do listu i školení na linkbuilding. Konečně jsem se k tomu dostal letos a byl jsem hodně zvědavý.

V této recenzi se tedy dozvíte, zda mi školení něco dalo i přesto, že se linkbuildingu věnuju intenzivně řadu let a zda to za cenu 5 000 Kč vlastně stálo.

Obsah školení

Posloupnost informací byla dobře poskládaná, od základů k praxi. Toto je dobré především pro začátečníky a ty, kteří se tom snaží zorientovat. V průběhu školení, tam kde se to hodilo, Zdeněk vysvětloval i vztah teorie a praxe, protože jak každý zkušenější SEO specialista ví, ne vždy se shodují. Obzvlášť, pokud jde o Google a jeho nařízení.

Dobře byly do kontextu vkládány i relevantní aktuality ze světa SEO, Googlu a jeho algoritmů, takže školení je rozhodně up-to-date. Přínosné byly praktické ukázky, a to nejen pomocí screenshotů, ale občas i přímo real-time ukázkami, jak některé činnosti Zdeněk zpracovává, jak nad nimi přemýšlí a co z toho vyvozuje.

Líbil se mi napříč školením celkový až obchodní přístup k linkbuidlingu, který Linki má. A to tím nemyslím vůbec nákupy odkazů nebo něco podobného, ale spíš důraz na pochopení potřeb a motivací těch, kteří by pro nás mohli být v získávání odkazů užiteční.

Organizace školení

Školení bylo komplet online, to popravdě nemám moc rád. Raději mám osobní školení, a to jak jako školitel, tak i jako účastník. Docela hraniční pro mě byl timing 9 až 18 h. Jsem spíš ranní ptáče a v 18 hodin už se v běžný den dávno věnuju jiným aktivitám, než práce nebo vzdělávání. Ne že by to bylo tak striktní, ale už od nějakých 16 hodin na takové věci nemám hlavu.

Vcelku pravidelně jsme měli krátké přestávky, to určitě přijde vhod u celodenního školení. Stejně tak hodina na oběd.

Moje největší výtka ale míří k time managementu, konkrétně kvůli konci školení. Bylo sice několikrát sděleno předem, že se kvůli otázkám může konec prodloužit na déle než do 18 hodin, ale i tak toto pro mě byl problém. Myslím, že by bylo lepší, kdyby čas od do rovnou počítal s otázkami a pokud by nebyly, tak se “přinejhoším” skončí dříve. Takto to řeším na svých školeních já a nikdy nebyl problém.

Je ale možné, že by se muselo školení trochu osekat, protože informací v něm bylo opravdu hodně.

Celkové hodnocení

Pro mě osobně bylo přínosných cca 30 % informací z celého školení. To mi i přes některé mé výtky za tu cenu stále stojí.

V dalším týdnu po školení jsem v našem SEO týmu rovnou aplikoval získané informace na některé naše aktivity a ještě další věci budu díky těmto novým poznatkům zavádět v následujících měsících.

Jsem rád, že jsem školení absolvoval a doporučit ho můžu specialistům jakékoliv úrovně.