Jsou 2 možnosti, jak z reportu KW mineru dostat sadu URL s vysokým hodnocením. Popíši níže obě dvě
1) Dle konkrétních pozic
- Otevřete si report v EXCELu.
- Přejděte na záložku “Google SERP Analyzer”.
- V prvním řádku (názvy sloupců) zapněte filtry.
- Ve sloupci “Position” (pozice) si zvolte pozice, u kterých vás zajímají výsledky vyhledávání. První 3 pozice bych doporučil zvolit určitě, ale bude záležet na tom, kolik slov jste na vstupu tohoto reportu vložili. Pokud jste vložili hodně slov, bude stačit i 1. a 2. pozice. Naproti tomu, pokud máte slov méně, zvolte i další pozice.
- Počet pozic, které zvolíte, bude dále rozhodovat o tom, kolik URL budete hodnotit v reportu z URL mineru a tedy ve výsledku, kolik URL podrobíte analýze. Čím více, tím přesněji budete vědět, jak vytvořit ten nejlepší obsah, avšak, čím více URL budete analyzovat, tím déle vám samozřejmě bude analýza trvat. Je nutné si zde vyvážit množství získaných informací a čas strávěný analýzou, aby pro vás byla tato činnost ještě efektivní.
- Nyní si zkopírujte všechny vyfiltrované URL ze sloupce “URL” do nové záložky.
- Stejný postup proveďte i v záložce “Seznam.cz SERP Analyzer” a vyfiltrované URL zkopírujte do již vytvořené záložky s URL adresami z Googlu. URL vložte bezprostředně pod ně.
- V nové záložce s URL adresami odstraňte duplicity.
- Hotovo!
- Nyní máte výběr vysoce hodnocených URL z obou vyhledávačů. Tyto URL si najděte v reportu z URL mineru a nějak si je označte, například stejnou barvou. Až budete mít všechny označeny, vyfiltrujte si je podle zvolené barvy a můžete začít se zkoumáním jednotlivých metrik, jak popisuji ve videu (jak si vedou na sociálních sítích, jak vypadají metada, atd.).
2) Dle výskytu na 1. stránce SERP
- Otevřete si report v EXCELu.
- Přejděte na záložku “URL Prospecting”.
- V prvním řádku (názvy sloupců) zapněte filtry.
- Sloupec “1-10. position” (1.-10. pozice) si seřaďte od největší po nejmenší hodnotu (sestupňe).
- Nyní máte URL (sloupec Landing Page) seřazeny podle výskytu na 1. stránce výsledků vyhledávání od těch nejfrekventovnějších.
- Hotovo!
- Stačí si teď už jen zvolit například prvních pár desítek URL, případně si je vybírat podle umístění na různých stránkách SERP, to u je na vás.
- Tyto vybrané URL si najděte v reportu z URL mineru a nějak si je označte, například stejnou barvou. Až budete mít všechny označeny, vyfiltrujte si je podle zvolené barvy a můžete začít se zkoumáním jednotlivých metrik, jak popisuji ve videu (jak si vedou na sociálních sítích, jak vypadají metada, atd.).
Obě metody jsou dobře použitelné, záleží na vás, která vám bude více vyhovovat. Ti, kteří si s tím chtějí víc pohrát, mohou metody kombinovat.