Jak Google hodnotí kvalitu obsahu?
Vyhledávač Google se neustále vyvíjí a zdokonaluje ve všech směrech. Jedním z těchto směrů je vyhodnocování kvality obsahu na jednotlivých stránkách, které prochází. Toto téma je velmi důležité pro všechny, kteří apelují na vysoké pozice ve vyhledávači a na relevantní zobrazování ve výsledcích vyhledávání a také pochopitelně pro obsahové stratégy a SEO specialisty.
Google se vyvíjí prakticky denně, což reprezentuje hlavně tím, že říká, že každý den probíhají malé změny v dílčích algoritmech, za účelem dosažení lepších výsledků vyhledávání. K tomu navíc proběhne jednou až několikrát ročně „core update“, kdy se plošně vylepšuje hlavní algoritmus, který má celosvětový dopad. O těchto velkých updatech Google často informuje, někdy je také oznamuje předem, nebo na ně nepřímo upozorňuje. Minulý týden o tomto tématu vyšel článek přímo na blogu Google Webmaster Central Blog.
V rámci tohoto článku byly představeny také otázky, které si má podle Googlu každý položit při tvorbě či úpravě obsahu, aby byl co nejkvalitnější. Je pravděpodobné, že podobné otázky, a vůbec směr vyhodnocování, používá Google u svých „hodnotitelů kvality“ a je tedy na místě si je prostudovat a lépe tak pochopit, co pro Google znamená „kvalitní obsah“. Všechny otázky, rozřazené dle skupin, najdete přeložené níže:
OBSAH A KVALITA
- Poskytuje obsah původní informace, zprávy, výzkum nebo analýzu?
- Poskytuje obsah podstatný, úplný nebo komplexní popis tématu?
- Poskytuje obsah důkladnou analýzu nebo zajímavé informace, které nejsou zřejmé?
- Pokud obsah čerpá z jiných zdrojů, zdržuje se obyčejného kopírování nebo přepisování těchto zdrojů a poskytuje místo toho podstatnou přidanou hodnotu a originalitu?
- Poskytuje nadpis a/nebo titulek stránky popisné a užitečné shrnutí obsahu?
- Vyhýbá se nadpis a/nebo titulek stránky přehánění nebo šokující formě?
- Je to druh stránky, kterou byste si chtěli uložit do záložek, sdílet s přítelem nebo byste ji doporučili?
- Umíte si představit, že byste tento obsah (nebo odkaz na něj) viděli v tištěném časopise, encyklopedii nebo knize?
ODBORNOST
- Poskytuje obsah informace takovým způsobem, že jste ochotni jim důvěřovat, jako například jasné uvedení zdroje, důkaz o odborné způsobilosti, informace o autorovi nebo webu, který tyto informace zveřejňuje, například prostřednictvím odkazů na autorskou stránku nebo na stránce „o nás“?
- Pokud jste prozkoumali web, který obsah vytvářel, odešli jste s dojmem, že je důvěryhodný, nebo široce uznávaný jako autorita v daném tématu?
- Je tento obsah napsán odborníkem nebo nadšencem, který prokazatelně zná téma dobře?
- Je obsah bez (snadno ověřitelných) faktických chyb?
- Cítíte, že můžete bez obav důvěřovat tomuto obsahu v otázkách týkajících se vašich peněz nebo vašeho života?
PREZENTACE A PRODUKCE
- Je obsah bez pravopisných nebo stylistických chyb?
- Byl obsah vytvořen pečlivě, nebo se zdá být odbytý?
- Je obsah hromadně produkován nebo zadáván velkému počtu tvůrců, nebo je šířen po velké síti webů, aby se jednotlivým stránkám nebo webům nevěnovalo tolik pozornosti?
- Má obsah nadměrné množství reklam, které odvádějí pozornost od hlavního obsahu, nebo ho ruší?
- Zobrazuje se obsah na mobilním zařízení správně?
SROVNÁVÁNÍ
- Poskytuje obsah ve srovnání s jinými stránkami ve výsledcích vyhledávání podstatnou přidanou hodnotu?
- Zdá se, že obsah slouží skutečným zájmům návštěvníků webu, nebo se zdá, že existuje pouze za účelem dobrého umístění ve vyhledávačích?
Na závěr ještě příhodná citace z originálního článku:
If you understand how raters learn to assess good content, that might help you improve your own content. In turn, you might perhaps do better in Search.
Zdroj:https://webmasters.googleblog.com/2019/08/core-updates.html
0 komentářů k zobrazení