Pokud nahráváte videa na YouTube, pak vás bude nejspíš zajímat, jak je dostat k uživatelům, kteří podobná videa vyhledávají. YouTube je totiž jeden velký vyhledávač a lze pro něj videa optimalizovat. Navíc, YouTube videa se v některých případech zobrazují i ve výsledcích vyhledávání na Google, takže zmíněná optimalizace může mít dvojí efekt.
Podíváme se teď na 10 faktorů, které lze optimalizovat pro co nejrelevatnější dohledatelnost vašeho videa.
Název souboru
Ještě než budete video nahrávat na YouTube zkontrolujte název samotného video souboru. Název by měl korespondovat s Titulkem, který bude mít na YouTube. Jednotlivá slova oddělte pomlčkou.
Klíčová slova
Použijte relevantní slova, související s obsahem videa, obsažená:
- v názvu video souboru
- titulku videa na YouTube
- popisu videa
K jejich získání vám pomůže buď klasická plnohodnotná analýza klíčových slov, nebo jen menší přehled vyhledávaných slov s hodnotou měsíční hledanosti.
Titulek videa (název na YouTube)
Vzhledem k tomu, že lze využít omezený počet znaků, dbejte na to, aby název obsahoval klíčová slova související s obsahem videa. Zvyšuje to pravděpodobnost zobrazení videa ve výsledcích vyhledávání. Volte takový název, aby bylo video snadno dohledatelné.
Popis videa
Popis by měl dále obsahovat více informací o tom, co je obsahem videa. Opět dbejte na použití klíčových slov.
Tagy a kategorie
Během procesu nahrávání videa na YouTube, budete mít možnost nahrát jej pod určitou kategorii v souvislosti s tím, do které kategorie pravděpodobně vaše video spadá. Tagování pomáhá identifikovat videa z různých kategorií.
Anotace / Poznámky
Poznámky využijte v případě, že se do videa hodí. Mohou se zobrazit ke konci videa jako odkazy na další videa, případně obsah na webu související s videem. Dbejte na to, aby zbytečně uživateli nepřekáželi a nebylo jich zbytečně moc.
Playlist
Doporučuji tvořit veřejné playlisty z videí, která spolu souvisí. Pro uživatele bude pohodlnější se přihlásit do vašeho vytvořeného playlistu, než si složitě vyhledávat související videa.
Odkazování na další videa
Doporučuji na konci videa, pokud možno, odkazovat na další relevantní video z vašeho kanálu.
Vkládání videa na web
Doporučuji vkládat videa na váš web do relevantních sekcí a článků (pomocí odkazu z YouTube, nikoliv jako samostatný soubor).
Použití v PR článcích
Pokud je to možné, zkuste video použít i v online PR, čímž bude obsah celkově atraktivnější. Jde o budování odkazového portfolia pro video.
Optimalizace pro YouTube je součástí obsahového marketingu, a tak pokud chcete, aby zapadala do zbytku vaší obsahové strategie, doporučuji si projít mého kompletního průvodce obsahovým marketingem.